Treenerist

Minu nimi on Terje Vaino.

Erialane haridus:

- 2013.a kevadel kaitsesin edukalt diplomitöö teemal “Venitusharjutused kontoritöötajatele õlavöötme- ja seljaprobleemide leevendamiseks Pilatese meetodile tuginedes”. Töötasin välja kaks seeriat harjutuste juhendmaterjali Pilatese “võtmes” kontoris mõne minuti jooksul harrastamiseks.

- 2010-2013 õppisin ja lõpetasin Tallinna Ülikooli Haapsalu Kolledžis Tervisejuhi eriala

Lisakoolitused:

- 2015.a. osalenud Eesti Spordimeditsiini klaster SportEST, Füsioteraapiakliinik OÜ ja Eesti Füsioterapeutide Liidu poolt korraldatud seminar-praktikumil ALASELG

- 2014.a. osalenud Eesti Spordimeditsiini klaster SportEST, Füsioteraapia Kliinik OÜ ja Eesti Füsioterapeutide Liidu poolt korraldatud seminar-praktikumil ÕLALIIGES

- Al 2013.a… juhendan matitreeninguid algajatele ja kesktasemele

- 2013.a talv-kevad osalenud Flexus Pilates Studio matitreenerite ettevalmistaval kursusel

- 2011.a. osalenud Tervise Arengu Instituudi koolitusel: “Eluviisi muutusi motiveeriv nõustamine”

- 2007-…. harrastanud regulaarselt pilatest treeningrupis ja iseseisvalt

Praktiseerin lisaks tervendavaid Hiina harjutusi

Isiklikust elust

Olen abielus ja kolme toreda poja ema. Armastan reisimist, sporti, looduses viibida, loomingust inspireeritud käsitööd. Pean lugu heast seltskonnast, raamatutest, muusikast, eelistan mahetoitu ja looduskosmeetikat. Olen alates 2006.a Ladies Circle Estonia klubi liige (ülemaailmne aktiivsete noorte naiste klubiline liikumine), mille motoks on “Sõprus ja abivalmidus”. Klubi mõte ja eesmärk on liikmete isiklik areng, rahvusvaheline suhtlus ning positiivsete muudatuste elluviimine ühiskonnas.

Minu soov on olla hea treener, pakkuda treeningule tulnud inimestele ka personaalset tähelepanu ja aidata maksimaalselt kasu saada treeningtundidest.

Tervisejuhina paelub mind kõik, mis puudutab inimese tervist, tervise paremaks muutmist ja säilitamist. Ülikoolis diplomitöö teema raames tekkis huvi otsida algpõhjuseid luu-lihaskonna vaevuste kohta (v.a. spetsiifilised haigused), miks nad aja jookusul tekivad ja mis siis kehas muutub. Olles kogenud aastate jooksul pilatese treeningu positiivset mõju enda peal, soovisin kokku viia kehalised probleemid ja Pilatese meetodi ning mõista, mis on täpsemalt Pilatese süsteemi edukaks “võtmeks”? Süvenesin põhjalikumalt Pilatese tehnikasse ja inimekeha funktioonidesse, sain oluliste kogemuste võrra rikkamaks ning soovin oma teadmisi rakendada teisi juhendades matipilatese treeneri ja tervisejuhina.

Minu lugu, kuidas treeneriametini jõudsin…

Aastal 2006 olin viimasel käigul füsioterapeudi juurde, et saada võitu pikalt kestnud seljaprobleemidest. Oli see saatus või mitte, igatahes viimaselt vastuvõtult tulin ära paberitükike näpu vahel, kirjas trükitähtedega PILATES. Võtsin teadmiseks, kuid edasi kohe ei süvenenud. Lisaks andis peatselt märku ka pesamuna ootus ning tähelepanu jagus muudele asjadele.

Peale poja sündi tegin usinasti edasi füsioterapeudilt saadud võimlemisharjutusi ning seljaprobleemid hakkasid lõpuks järele andma. Tekkis hea enesetunne, igapäevaellu lisandus rohkem rõõmsat meelt ning energiat jätkus üha rohkem. Kui etteantud harjutused rutiinseks muutusid, hakkasin otsima lisaharjutusi raamatustest, internetist ja ise välja mõtlema, mis andis hoogu juurde.

Võimlemisest oli saanud kahe aasta jooksul minu päeva tähtis osa ja mõnus harjumus.

Kord kui lapsega Viimsis kodutänaval jalutasin, märkasin suure hoone uksel silti PILATESE TREENINGUD. Mäletasin hästi füsioterapeudi soovitust ning otsustasin asja uurida - no vähemalt ära proovida! Lisaks oli omatte luksus, et treeningkoht oli vaid kiviviske kaugusel kodust. Läksin!

Peale esimest treeningut tundsin suurt äratundmisrõõmu- väga sarnased nende harjutustega, mida hoolega ise teinud olin. Esimene treening igatahes andis mõnusa järelmõju ja emotsiooni, samuti meenutas joogat ja teisest küljest šeipingut, kus olin aastaid tagasi varem käinud. Pilatese treening tundus aga kuidagi kompaktsem, kus omavahel on seotud ühtviisi hingamine, paras tempo ja ei olnud liigeselt väsitav.

Olin leidnud enda jaoks ideaalse treeningu väikeses grupis, kus osalesin kuus aastat ning iseseisvaid treeninguid lisandus samuti aina rohkem ja rohkem. Üha enam hakkas peas keerlema mõte treeneriametist, lisaks soovitas seda ka abikaasa, nähes mind sageli ka pühapäeva hommikuti võimlemas. Miks ka mitte? Olin tegelikult alati unistanud teha tööd, mis oleks ühtlasi minu hobi ja seotud inimeste tervisega. Mõeldud, tehtud! Osalesin seitsme kuu pikkusel treenerite ettevalmistuskursusel ning paraalleelselt kirjutasin ja kaitsesin ülikoolis diplomitööd teemal “Venitusharjutused kontoritöötajatele õlavöötme- ja seljaprobleemide leevendamiseks Pilatese meetodile tuginedes”.

Minu unistus, et hobist võiks saada minu töö, on nüüdseks reaalsus ning tunnen rõõmu, et mul on võimalik inimestele anda enda panus treeneri ja tervisenõustajana.

Registreeru trenni